Obsazování území

Každý národ na Ztracené ATLANTIDĚ má své hlavní území a své království pak rozšiřuje díky obsazování dalších území.

Toto obsazování probíhá dvěma způsoby:

  1. Obsazením volného území
  2. Pomocí útoku na území, které je již obsazené jiným národem

1. Obsazení volného území

Pokud není některé území obsazené žádným národem či nepřítelem, je možné ho ve fázi tahu národa obsadit. Je však nutné, aby území, které chcete obsadit, sousedilo s územím vašeho národa, nebo musíte mít loď, pomocí které se můžete vylodit na jakémkoli území, které sousedí s Atlanským oceánem (všechna území). K obsazení je potřeba mít alespoň jednu jednotku, pomocí které obsadíte volné území.

Pokud se ve volném území objeví více národů najednou, které chtějí území zabrat, dochází ihned k bitvě.

2. Útok na obsazené území

V případě, že chcete obsadit území, které je obsazeno jiným národem, je potřeba na toto území zaútočit ve fázi tahu svého národa. Je však nutné, aby území, na které chcete útočit, sousedilo s územím vašeho národa, nebo musíte mít loď, pomocí které se můžete vylodit na jakémkoli území, které sousedí s Atlanským oceánem (všechna území).

Průběh útoku:

  1. Útočník si vybere území, na které útočí, a přesune tam všechny své jednotky, se kterými chce útočit.
  2. Obránce může přispěchat se svými jednotkami na pomoc svému území (pouze s jednotkami, které jsou na sousedícím území)
  3. Spojenci mohou přispěchat s jednotkami na pomoc obránci i útočníkovi (u jednotek se pak počítá vždy útočné číslo, i když spojenec spěchá na pomoc obránci; spojenecké jednotky mohou zasáhnout do bitvy, pouze pokud jsou na sousedícím území)
  4. Každý člen národa hází kostkou (každý národ hází 10ti 6tihrannými kostkami)
    • Obránce: Všechny hody kostek obránce se sečtou a přičtou se k nim obranná čísla jednotek a budov v bráněném území
      • Pokud má obránce spojence, který mu přispěchal s jednotkami na pomoc, tak se k obrannému číslu obránce přičtou i útočná čísla jednotek tohoto spojence.
    • Útočník: Všechny hody kostek útočníka se sečtou a přičtou se k nim útočná čísla jednotek, které útočí.
      • Pokud má útočník spojence, který mu pomáhá útočit, tak se k útočnému číslu útočníka přičtou i útočná čísla jednotek spojence.
  5. Kdo má po sečtení všech čísel vyšší číslo, vyhrává!
  • Vyhrál obránce: Pokud vyhraje obránce, tak všechny útočné jednotky byly poraženy a území zůstalo v rukou bráněného národa. Útočník prohrál a přichází o všechny svoje jednotky.
  • Vyhrál útočník:Pokud vyhraje útočník, tak všechny jednotky obránce byly poraženy a území získal útočící národ. Obránce prohrál a přichází tedy o všechny svoje jednotky. V případě, že měl obránce pevnost, tak ta byla útočníkem zničena.

 

  • Určení ztrát
    • Poražený ztrácí všechny jednotky, pevnosti i lodě, které měl v bitvě.
    • Vítěz i přesto, že vyhrál, tak se mu určí ztráty, které v bitvě utržil.
      • Určení ztrát vítězi:
        1. Podle počtu jednotek, které měl vítěz v bitvě, se určí počet kostek, se kterými se bude házet.
        2. Poražený hází těmito kostkami a podle toho, kolik mu padne lichých čísel na kostkách, (1,3 a 5) bude určeno, kolik vítěz bitvy ztratí jednotek.

Příklad: Lidé se svými 3 jednotkami útočí na Orky, kteří mají pevnost a 2 jednotky na daném území. Lidé i Orkové tedy hází kostkami. Lidé hodili na kostkách celkem 32 a Orkové 34. K daným číslům se přičtou ještě hodnoty jednotek a pevnosti.

  1. Lidé mají 3 jednotky, každá z nich má útok 2, takže 32 + 6 = celkem 38
  2. Orkové mají 2 jednotky, každá má obranu 0, takže v bitvě nijak nepomůžou, ale mají pevnost, která brání území a přidává 8 bodů. Orkové tedy mají 34 + 8 = celkem 42.

Orkové tedy ubránili své území a lidé přichází o všechny své útočící jednotky.

Orkové však utržili nějaké ztráty v bitvě. Ztráty se určí takto: Orkové měli 2 jednotky, takže Lidé hodí dvěma kostkami a jelikož padlo na kostkách 4 a 5, tak Orkové ztratí jednu jednotku, jelikož na kostkách padlo jedno liché číslo (1,3 a 5).

 

Může se stát i situace, že na některé území zaútočí více národů, které chtějí území obsadit. V takovém případě jsou v bitvě tři strany a vyhrává ten, který má nejvyšší hodnoty po vyhodnocení útoku.

 

Útočná a obranná čísla

Jednotky

  • Lidé – Pěšák: 2 útočné číslo / 2 obranné číslo  – stojí 4 zlaťáků
  • Orkové  – Žump: 4 útočné číslo / 0 obranné číslo – stojí 4 zlaťáků
  • Nemrtví – Skeleton: 3 útočné číslo / 1 obranné číslo – stojí 4 zlaťáků
  • Krvaví elfové – Zaklínač: 2 útočné číslo / 2 obranné číslo – stojí 4 zlaťáků
  • Temní elfové – Lovkyně: 3 útočné číslo / 1 obranné číslo – stojí 4 zlaťáků

Budovy

  • Pevnost: 0 útočné číslo / 8 obranné číslo

Hlavní území

  • Hlavní sídlo: 0 útočné číslo / 10 obranné číslo

 

 

Nelze obsadit hlavní území jiného národa

Nelze obsadit hlavní území jiného národa. Jde však na toto území zaútočit a v případě vítězství v útoku je toto území vydrancováno a poražený národ musí odevzdat vítěznému národu všechny své zásoby zlaťáků.

 

Pojmy a zkratky

  • Každý národ může za den útočit maximálně jednou.
  • Jednotky, které byly už v daném dni v nějaké bitvě, se nemohou účastnit další útočné bitvy, pouze v případě, že je na ně znova veden útok.
  • V případě, že útočíte pomocí lodě a prohrajete bitvu, ztrácíte i loď.

 

 

Ztracená ATLANTIDA

- Dopřejte vašim dětem dobrodružný a zábavný zážitek z letního tábora! A ne jen tak ledajakého. Na 14denním táboře Ztracená Atlantida je kromě bohatého programu čeká také dobrodružný příběh, ve kterém nebude nouze ani o zvraty a napětí!

- Ztracená Atlantida je dětský letní tábor pořádaný dětským občanským sdružením Zicherka.cz. Své dva týdny zábavy si tu mohou užít děti od 7 do 16 let, pro které je zde připraven tak obsáhlý program aktivit a činností, že se nebudou ani na chvíli nudit a ještě se mnohému přiučí.

Rychlý Kontakt

Ztracená ATLANTIDALetní dětský tábor+420 732885600tabor@zicherka.cz
Lukáš StařičnýHlavní vedoucí tábora+420 732885600Lukas.Staricny@zicherka.cz

O nás

- Jsme parta mladých lidi, která se baví tím, že pořádá letní tábory pro děti.

- Tvoříme tábory, které stojí na pilířích dřívějších klasických táborů pro děti.

- Našim cílem je dělat tábory na profesionální úrovní za ceny, které jsou přijatelné pro všechny rodiče.

- Našim domovským místem je okres Karviná a Ostrava.

- A naši vlajkovou lodí je Táborová základna Stonožka v obci Dívčí hrad.

Přihláška na tábor

Pokud se Vám líbí náš tábor a chcete k nám přihlásit své děti, můžete tak učinit vyplněním přihlášky, kterou najdete zde: PŘIHLÁŠKA

Podrobné informace o celém táboře můžete pak najít na stránkách tábora: www.ztracena-atlantida.cz

Aktuální informace můžete taky sledovat na našich FB stránkách